16 December 2010

UJIAN KECERGASAN JPJ


Dapatkah aku???..

hmmm hari ini adelah ari mencabarkan aku.....
aku arini diuji minda dan tahap kecergasan aku dalam menghadiri sesi ujian kecergasan jpj ini....

alhamdulillah aku adalah wanita pertama yang melangkahkan kaki untuk ke pusingan yang terakhir.....mudah mudahan aku diterima....

aku mintak2 aku dapat pekerjaan ini kerana bekerja di badan beruniform adalah cita2 yang aku idam idamkan sgt....
doakan kalian...InsyaAllah.......

13 December 2010

KUDAKU LARI GAGAH BERANI

Ada beranikahh.....

haish perjalananku bersama Khaizura n Lin ke Bukit Tinggi Resort....
pada awalnya hanya untuk bermaen bowling.......
tp,tetibe nampak sepasang kekasih sedang menaiki kuda....
hati kami terdetik untuk menaiki kuda tersebut walaupun masing2 dalam keadaan takut...hehee

kami singgah la ke penempatan kuda2 tersebut dan melihat broser2 bayaran yang perlu dikenakan untuk menaiki kuda tersebut.....
akhirnya kami mengambil keputusan untuk menaiki kuda tersebut selama 10 minit....
harga yang dikenakan pula RM25.00.....mahal kan.....
mane taknye......kuda kan perlukan penjaan yang rapi....hikhikk

saya mendapat kuda yang bernama Charlie.....
Lin pula bernama Polo....& Khaizura bernama Corniey....
sungguh exited kami menungggang kuda tersebut....tak leh nak digambarkan buat mase ni......

setelah 10 minit berlalu.....kuda yg ditunggang oleh khaizura tak mahu menurunkan khaizura...entah napelah...maybe sebab khaizura mendapat kuda betina kowt.....hukhukhulkk....
mmg kelakar saat ni sebab melihat keadaan khaizura time tu....hahaha...
naseb baek tak wat video...lau tak dah tentu masukk kt youtube kan...heheee...

Teringin lagi mahu pergi menunggang kuda ini......bila agknye berkesempatan kan...kan...

renungan betapa berharga nya seorng WANITA

aku ini wanita biasa


Ketika Tuhan menciptakan wanita, malaikat datang dan bertanya,"Mengapa begitu lama engkau menciptakan wanita, Tuhan?"

Tuhan menjawab,"Sudahkah engkau melihat setiap detail yang telah aku ciptakan untuk wanita?" Lihatlah dua tangannya mampu menjaga banyak anak pada saat bersamaan, punya pelukan yang dapat menyembuhkan sakit hati dan kerisauan, dan semua itu hanya dengan dua tangan".

Malaikat menjawab dan takjub,"Hanya dengan dua tangan? tidak mungkin!

Tuhan menjawab,"Tidakkah kau tahu, dia juga mampu menyembuhkan dirinya sendiri dan boleh bekerja 18 jam sehari".

Malaikat mendekati dan mengamati wanita tersebut dan bertanya,"Tuhan, kenapa wanita terlihat begitu lelah dan rapuh seolah-olah terlalu banyak beban baginya?"

Tuhan menjawab,"Itu tidak seperti apa yang kau bayangkan, itu adalah air mata."

"Untuk apa?", tanya malaikat.

Tuhan melanjutkan,"Air mata adalah salah satu cara dia menunjukkan kegembiraan,kerisauan,cinta,kesepian, penderitaan,dan kebanggaan,serta wanita ini mempunyai kekuatan mempesona lelaki,ini hanya beberapa kemampuan yang dimiliki oleh wanita.

Dia dapat mengatasi beban lebih baik dari lelaki,dia mampu menyimpan kebahagiaan dan pendapatnya sendiri,dia mampu tersenyum ketika hatinya menjerit kesedihan,mampu menyanyi ketika menangis, menangis saat terharu,bahkan tertawa ketika ketakutan.

Dia berkorban demi orang yang dicintainya,dia mampu berdiri melawan ketidakadilan,dia menangis saat melihat anaknya adalah pemenang,dia gembira dan bersorak saat kawannya tertawa bahagia,dia begitu bahagia mendengar suara kelahiran.

Dia begitu bersedih mendengar berita kesakitan dan kematian,tapi dia mampu mengatasinya.Dia tahu bahwa sebuah ciuman dan pelukan dapat menyembuhkan luka.

Allah S.W.T berfirman:

"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia, namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya. "

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh."

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."

"Aku memberinya kekuatan untuk menyokong suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya,sosok yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya.Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada."

CINTANYA TANPA SYARAT. HANYA ADA SATU YANG KURANG DARI WANITA,DIA SELALU LUPA BETAPA BERHARGANYA DIA..."

03 November 2010

thanks for evrything..




stiap pertemuan pasti ade perpisahan..
dan kini aku sdg lalui perpisahan yang tidak ku sangka ini..
setiap kenangan antara aku dan dia akn ku ingati hingga ke akhr nye..
insyaAllah slagi Allah beri aku ingtan utk mengingati dirinya, aku akn ingat..
wlpun pahit tuk d kenang..
for him..
thanks a lot coz pnh make me happy..
treat me sebaik mungkin..n im really appreciate it..
n i will always miss n remember that memory..
and the important thing, halalkan makan minum yg pnh d beri pd diriku..
moga rezeki mu akan d perluaskan lagi oleh Pencipta..
thanks jgk coz pnh hadir dlm hdpku..
moga ape yg kau ingin kan akan membuat kan hari2 mu makin bhgia d samping c dia tercinta..
smga persengketaan dan salah phm yg prnh timbul sblm nie antara aku dan c dia juga berakhir sudah stelah kau lafazkan tiada ape ag antara kite..
smga percintaan kau dan c dia tidak ag tergugat dgn kehadiran diriku..
aku doakan moga dirimu bahagia bersama c dia yang tercinta hingga ke akhr hayat..
dan jgn la kau tmbh kn beban prsn dlm hati aku..
ckup la dgn ape yg tlh aku lalui akhir2 ini..
fikiran serabut akibat dr pmslhn yg timbul..
bia la aku lalui hari2 ku sprti dl.. gmbira bersama rakan2 yg mnyayangi diriku..
thanks for evrything what u has done for me..
im really appreciate it..
sorry if i make u hurt n make u not comfortable with me..


goodbye for you..