24 July 2011

Setahun Yang Berlalu pergi...... ;(

Awak, saya rindu sangat kat awak...... Rupe2nye dah setahun lamenye kita berkawan.....macam rase kejap je mase berlalu....dan hari2 yang berlalu jugak itulah saya cube menghindari wajah2 awak di hari saya.... makin saya cube makin susah...saya sentiasa mencube tapi tetap segala kenangan kita bersama itu muncul menyebabkan  air mata saye akhirnya gugur mencurah membasahi pipi dan hati ini....

Mase mula2 kite sengaja tak diperkenalkan dulu, saya mmg tak mahu terikat dan mendekati sesape....tapi, akhirnya awak berani untuk ber"sms" dgn saya....Actually sudah dua tiga hari Tiqah cakap kat saya tentang awak tapi saya malu la nak tegur awak.... saye dari dulu kan pemalu...aww!! Masa mula2 msg dulu saya mmg susah sgt nak bersms..entahlah...nak angkat call??lagi la susah....haha cam kelakar kan bunyinye..tp....nak wat cam ner itulah Mimiey.... Tapi entah macam mana saya bisa menaruh hati dan perasaan ini kat awak...sebab awak sangat manyenangkan saya.....Tapi bila ketibaan bulan puasa yakni bulan Ramadhan kita akhirnya bersemuka...entah rase malu sgt menebal dlm jiwa ni sbb hanya kita berdua sahaja bertemu di Taman Bandar....Saya nampak awak pun sama tapi awak malu nak luahkannya.....

Saya ingat lagi satu hari suntuk tu kenape awak tak sms n call saye...saye rase sangat aneh.....tapi malam tu akhirnya awak mengata perasaan awak itu melalui facebook...antara bait2 itu

                                            "Kau ibarat permata di dalam hiasan kaca
                                             Yang tak bisa disentuh
                                             Namun hanya boleh dipandang
                                             Ingin sekali ku sentuh
                                             Ingin jua ku memiliki"

Saya cuba bertanyakan kepada awak kenapa dengan awak?? dalam hati ini hanya Tuhan saja yang tahu bertapa luluhnya hati ini menntikan jawapan dari awak.... Rupa2nya awak dah jatuh cinta....awak bertanyakan kepada saya macam mana nak luahkannya....Then, dengan berat hati saya pun hanya manjawab hanya berterus terang terhadap orang yang dicintai tersebut.....At the time seriously saya tak mengharapkan ape2 dari awak....yang terkeluar dari mulut saya hanyalah perkataan adakah AIN wanita yang dicintai itu.....Tapi TIDAK jawapan dari awak....Finally dengan sejujur2nya awak memperkatakan kepada saya bahawa awaklah orangnya Mimiey!! Rasa sangat bersyukur  sangat at the time.....saya tidak bertepuk sebelah tangan rupanya....Alhamdulillah....

Lepas itu, kita selalu berjumpa... kawan2 dan Family saya pun dah tahu pasal kita,saya suka share ape2 ngan family saye...mereka pun happy bile saye ngn awak sebab dwang semua mesti selidik ngn sape saya berkawan....Walaupun kita jarang berjumpa sebab kerja saya yang membataskan segala2nya...tapi saya bersyukur kot sebab awak memahami mase bekerja saya.....Kita hanya berDATE seminggu sekali dua jew kan....kita x seperti pasgn2 laen yang hari2 jumpe...

Wow bulan Ramadhan bulan yang terindah.....ingat lagi, pas awak balik keje je kite trus aje membeli makanan tuk berbuka...walaupun kita berbuka berasingan.....tapi hanya itu saja yang kita dapat meluangkan mase bersame.....ingat lagi awak sgat sukakan nasi tomato kan mase berbuke......mmm mesti mak cik tu pandai buatkan kaann....Tapi sya tak pandai masak nasi tomato sebab saya pandai masak nasi briyani jep.....Lepas tu awak ajak saye date kat KAJANG.....puas juga saya mahu berbicara dengan mama & papa saye supaya mengizinkan saya pergi mengikuti awak....Akhirnya awak berani untuk berjumpa dengan family saya....Pade mase tu betapa indahnya dan cinta saya kepada awak begitu besar dek dengan keberanian awak itu.....ini menunjukkan awak betol2 serius dgn saya....saya tahu itu...Tapi first time kot lelaki dtg umah minta izin keluarga and family saya membenarkannya...sungguh terkejut.....

Tapi, tak semua cerita berkesudahan dengan perkataan GEMBIRA kan??tapi adakah "Kebahagiaan Dalam Perpisahan" semuanya sudah tertulis.....antara bait2 awak sebelum awak ungkapkan kepada saya....

                                         "Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum
                                          Bunga yang layu pada musim luruh
                                          Yang dulunya mekar di sinar suria
                                          Bila sudah kering pasti akan gugur
                                          Seperti cinta kita yang jelas ternyata
                                          Semakin lama oh semakin rekah
                                          Menimbulkan tanya apa mungkin kita
                                          Temu kebahagiaan dalam perpisahan"

Setelah itu saya baru faham apa ertinya maksud awak itu.....ini yang awak inginkan.....secara rasmi kita berpisah walupun saya ajak ketemu awak, awak berkeras menolaknya....sungguh pedih rasenye time tu menyebabkan pekerjaan saya terumbang ambing..... 08/10/10 satu detik hitam bagi aku yang bernama Mimiey.....Pernah awak berkata bahawa "Jgn pernah membeci saya sebab saya tidak membenci awak mungkin kita bersesuaian untuk berkawan sahaja"..Tapi awak tidak bermaksudkan sebegitu kan? saya sangat faham awak wahai Mr.ARBA...

Saya cuba contact awak balik...Tapi awak tak reply sepatah punnn......Pada 15/03/2011 saya tak sengaja wish Hapy Bezday kat awak.....bukan sengaja kot tapi calender fon saya yang berbunyi untuk memperingattinya....alahai.....Tak mengharap pun awak membalasnya sebab saya tahu awak takkan membalasnya......awak tak menganggap saya kawan awak kan....kalau awak menganggap saya kawan awak confirm awak membalas dengan perkataan OK @ THANKS sahaja.....Saya cuba berkawan dengan awak jugak tak kiralah awak suka atau tidak.... ;p

Sekarang bukan saya tak cuba untuk contact awak balik...kalau boleh nak sangat....Tapi,saya dapat tahu awak pun sudah bertunangan....Kalau boleh saya tak mahu menganggu dalam hubungan awak....Lebih2 lagi kalau Tunang awak tahu kita masih berkawan mesti die akan marah punye...Mungkin betul saya banyak buat salah dekat awak...Tapi saya harap awak maafkan saya....Mungkin kesilapan itu sebagai cabaran untuk saya di hari2 yang mendatang....Cuma MAAF saya katakan.....Saya RINDU sangat kat awak Mr. ARBA.....

Bukan saya tak cube buka hati untuk orang laen...Pernah, tapi tak dapat buat saya lupakan awak. Sayang saya kepada awak masih ade walaupun saya sedar bahawasanya hati awak telah ditakluki oleh wanita yang menjadi tunangan awak itu...Saya maseh sedar akan hal itu.....Walau gembira, suka, tersenyum pun saya tapi tak dapat sangkal rindunya saya pada awak....Mungkin kerana itu juga saya cuba kawal diri dari jatuh ati lagi....Walau rasa dengki dengan kawan2 yang laen , walau ade yang cube mendekati saya, walau mata ade berkenan dekat jejaka laen .....Tapi akhirnya saya mengalah bila teringat kat awak....

Biarlah saya sorang pun, biarlah saya single pun,takpe.... Awakpun sudah bertunangan...Ape yang patut buat adalah doakan kebahagiaan awak walaupun dengan rasa berat hati ini untuk menggalasnya.... Saya hanya mampu berdoa satu hari nanti terbuka pintu hati awak untuk memaafkan saya dan kita kembali berkawan seperti macam dulu dulu tanpa ada perasaan marah mahupun benci....Pernah teringat kalau ada jodoh tak kemana...saya pegang kata2 itu......saya hanya mampu berserah tapi Allah menentukannya melainkan keajaiban itu terjadi.....untuk itu...saya betul2 rindu...rindu sangat sama kamo wahai mr ARBA....

Kosong hati meneliti masa silam, Ibarat sang fakir fikir mendalam, Menyeru kekuatan segenap alam, Harap cahaya menyuluh kelam, Menyuluh waktu, Menyuluh seru, Agar kuhindar masa dahulu, Biar terbenam sayang yang menetas, Agar lembut jiwa yang keras, Lepas biar lepas, Masa depan kan menyusur deras. -




3 comments:

haziq said...

ehem2.. xsgka hahahahaha

haziq said...

ehem2.. xsgka..hahahahaha

Miyami Olive said...

pssttt...tgu hang balik Malaysia lak...hahaha