07 February 2012

Aku kene POKE









Assalamualaikum...

dah lama tak update entry waktu malam begini..
heh!! Satu minggu pun lama dah tu..hehehe
dasar blogger tegar..
hari ni ramai yang dah mula bekerja..kan??
ada rasa malas2 tak???
heheheh...lagi mau tanya..kan???

korang nak aku cerita pasal apa hari ni??
ha!!nak cerita pasal facebook la..
korang pernah jumpa tak kat facebook
orang yang suka poke2 ni??
kadang2 kita tak kenal pun dia sapa tapi dia poke2 kita..


jujurnya Mimiey tak tahu apa sebenarnya fungsi
poke2 tu..
agak pelik sebab yang dok poke2 Mimiey tu
lelaki2 semuanya..
dan Mimiey tak kenal pun depa..

selama Mimiey ada facebook ni tak pernah la Mimiey balas
main poke2 dengan rakan facebook.
rasanya menatang tu macam
tak de kegunaan apa pun..
bagi Mimiey la..
bagi korang mungkin sangat berguna..
cer habaq mai sebenarnya untuk apa tu??
hehehe....


Tapi ade la sorang "MAMAT" ni dok poke2 Mimiey
ape lagi Mimiey dok balas la poke die tuu....
agax kelakar disitu rasenye....
Tapi Mimiey suke kot die dok asek poke2 Mimiey...
haha gatai....

 Apa fungsi poke tu sebenarnya?
Ada yang kata poke tu, untuk mengacau kawan kawan? Untuk berperang, siapa yang dapat bertahan dengan poke ni? Mungkin juga ada yang bermaksud, dia suka kat orang yang dia poke tu..Atau pun "flirting" .haha.Kan, kan?

Bagi Mimiey, tu salah satu cara untuk bergurau, "mengganggu" kenalan..hahaha...Sebenarnyafungsi poke ni bergantung dengan tujuan dan niat seseorang tu. Ada yang bermaksud hanya untuk berkata helo..kan?

Bagi anda, apa maksud 'poke' tu?hehehe






sekian..

No comments: